reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Pleško

Martin Pleško

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent, učiteľ a cestovateľ. Okrem toho mám rád literatúru, turistiku a pivo. A mojou devízou je zmätenosť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Moje letá vtedy a teraz

Martin Pleško

Moje letá vtedy a teraz

Lepšie by sa hodila jeseň, no predsa je to leto, ktoré je v plnom prúde. Ja si užívam už neviem koľký týždeň leňošenia, pretože čochvíľa budem musieť začať robiť všelijaké rozhodnutia (jeden kamarát tomu hovorí životné rozhodnutia) a vraj ich budem musieť robiť už stále.

  • 1. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 579x
  • 1
Ako a prečo sa (ne)stať učiteľom – som rád, že som učiteľ

Martin Pleško

Ako a prečo sa (ne)stať učiteľom – som rád, že som učiteľ

Letné obdobie roku 2007 bolo pre mňa pomerne náročné. Okrem maturity, ku ktorej som sa až do poslednej sekundy staval až nevhodne ľahostajne, všetci naokolo chceli, aby som konečne vypľul rozhodnutie, kde sa podejem na ďalších päť rokov. Možností, podľa blízkeho a vzdialenejšieho okolia, bolo veľa. No ja som ich ilúziám veľmi nepodliehal. Najsmiešnejšie je, že výber mojich blízkych (podľa nich najvhodnejší pre mňa) som považoval za ťažký prípad utópie a oni môj od decka vysnívaní sen považovali za pokus o omyl. Krásne to chvíle, keď na podnet mojej rodiny začali apelovať ľudia z vonka na môj hlúpy výber. Sem-tam zaznel aj nejaký ten vulgarizmus nižšieho rangu. V pamäti mi do konca živote bude tkvieť monológ istej pani: „Prestaň lietať v oblakoch a spamätaj sa. Ja by som to svojmu decku určite nedovolila.“ O tri roky neskôr, keď som nastupoval na tri mesiace ako suplent, sa táto pani stala mojou vedúcou. Pri podpise zmluvy sme sa obaja usmievali. Každý zrejme pre iný dôvod. Toľko krátky úvod do problematiky ako sa Pleško stal študentom učiteľstva a učiteľom.

  • 27. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 389x
  • 9
Svätojakubská cesta do Santiaga de Compsotela

Martin Pleško

Svätojakubská cesta do Santiaga de Compsotela

Svätojakubská cesta, alebo Camino de Santiago, existuje už veľa storočí, no medzinárodnú renesanciu zažila až v druhej polovici 20. storočia. Ľudia z celého sveta prichádzajú do Španielska a Francúzska, aby sa vydali na cestu do Santiaga de Compostela. Pre spresnenie treba napísať, že Svätojakubská cesta je púť. V súčasnosti dôvody, pre ktoré prichádzajú tisíce ľudí na túto cestu nie sú striktne duchovné. Teda dnes to už nie je iba púť, ale môžeme hovoriť aj o (Svätojakubskej) turistike. Ja, Andrej a Janči sme cestu absolvovali v júli. Na začiatku sme netušili, kam vlastne ideme, a čo nás čaká. V mojom prípade to bola zvedavosť, po tom, čo som videl dokument v televízii. Zo zvedavosti sa stal zážitok na celý život.

  • 26. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 20 709x
  • 18
Multikulturalizmus po francúzsky

Martin Pleško

Multikulturalizmus po francúzsky

Multikulturalizmus je definovaný ako stav prelínania a koexistencie rozličných kultúr. Ja som ten svoj intenzívne prežíval v Rennes vo Francúzsku pred dvoma rokmi, kde som študoval francúzsku lingvistiku. Do Rennes som odchádzal dosť neistý, pretože toto mesto som nepoznal a už vtedy som vedel, že v bretónskej metropole budem jediný Slovák.

  • 8. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 044x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu